wtorek, 2017-12-12 Ady, Aleksandra, Dagmary

Pełnoprawni i aktywni. Inwestuj w ludzi.



Fundacja Aktywnej Rehabilitacji, największa w Polsce organizacja od dwudziestu pięciu lat zajmująca się specjalistyczną rehabilitacją osób poruszających się na wózkach inwalidzkich wraz z  Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnoprawnych prowadzą kampanię promującą aktywną rehabilitację jako skuteczną i opłacalną metodę reintegracji społecznej osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Skuteczność naszych działań to 99% – wyjaśnia Elżbieta Głogowska, prezes Fundacji. – To oznacza, że osoby, którymi się zajmujemy zamiast leżeć unieruchomione w łóżkach w oczekiwaniu na pomoc rodziny lub opieki społecznej wracają do pracy, podejmują lub rozpoczynają naukę, zakładają rodziny. Państwo nie musi ich utrzymywać, co więcej, oni sami – pracując i płacąc podatki – wraz z innymi utrzymują państwo i przyczyniają się do wzrostu. Warto inwestować w skuteczność. Ale w naszej działalności oprócz strony czysto ekonomicznej znacznie ważniejszy jest aspekt humanitarny – przywracamy niezależność; ludzie, choć na wózkach znowu sami decydują  co, kiedy i gdzie będą robić, mogą być po prostu spełnieni i szczęśliwi  – podsumowuje Głogowska.


W Polsce co roku na wózek trafia około 1000 osób.  Większość z nich to ofiary wypadków komunikacyjnych a także skoków do wody.  W grupie poszkodowanych zdecydowanie przeważają mężczyźni. Fundacja Aktywnej Rehabilitacji pragnie dotrzeć do jak największej liczby osób potrzebujących.

Na potrzeby kampanii przygotowano 30 sek. spot telewizyjno-kinowy oraz reklamę prasową. W filmie grają osoby niepełnosprawne, instruktorzy aktywnej rehabilitacji – Monika Mazur, Krzysztof Lechniak i Adam Bartków, którzy opowiadają o swoich marzeniach, o pracy,  zainteresowaniach. Jeżdżąc na wózku można prowadzić firmę, być mamą, z pasją uprawiać sport. Film zrealizowany w wyrazistej nowoczesnej konwencji dobitnie przekazuje komunikat: "tak, można"; (produkcja MOJO FILMS).

 

Kampania ma własną stronę internetową  pelnoprawniiaktywni.far.org.pl na której oprócz głównego filmu kampanii można także obejrzeć film Schody (produkcja: studio filmowe Mufamedia). W filmie Paweł Kamiński, niepełnosprawny instruktor Fundacji Aktywnej Rehabilitacji demonstruje mistrzowskie opanowanie techniki jazdy na wózku – wjeżdża na schody pod górę.

 

Na stronie kampanii w sekcji Ekonomia podana jest argumentacja ekonomicza podkreślająca opłacalność aktywnej rehabilitacji – dla samej osoby niepełnosprawnej i dla państwa.Od strony strategicznej i reklamowej kampanią opiekowała się Agencja TELESCOPE, specjalizująca się w kampaniach społecznych.

 

Kampania obejmowała telewizję (TVP INFO, TVN, TVN Siedem, TVN Meteo, TVN Style, TVN Turbo, CANAL+, PLANETE+, HYPER+, DOMO+, KUCHNIA+ , SPORT CLUB, TVS, TELE 5, POLONIA1, Nat Geo Wild, Orange Sport), kina (Cinema City), sieci ekranów Benefit Multimedia S.A. na terenie całej Polski, reklamę zewnętrzną – citylighty (AMS), Internet (WP, Interia, Onet), działania w serwisach społecznościowych,  oraz szeroko zakrojone działania PR. Wielu Partnerów wspierało kampanię pro bono (Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Polskie Stowarzyszenie Konsultantów Ślubnych, Ford Polska, HBI Polska).