26

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Z ćwiczeniem w domu samemu ciężko  o motywacje ;/
Dlatego i sprawni wolą chodzić na siłownie a przecież te same ćwiczenia można wykonywać w domu.
U mnie nie wiem czy to słabe płuca czy brak witamin, ale przeważnie jak zaczynam ćwiczyć to zaczyna sie ziewanie i jestem śpiący.
Jak jeżdzę handbike to mam chyba głody tlenowe bo muszę stanąć chwile głęboko poodychać  i siła wraca.

Żeby jeszcze wyjazd był w miarę dobry to człowiek by po mieście jeździł aktywnym i ćwiczył, a tu na podwórku górka o stromości prawie schodów - droga piaskowa - i znowu taka sama górka. Tyle przygotowań żeby mnie na ulice wypchnąć że się odechciewa tej jazdy.matka nie da rady a ojciec nie zawsze jest, a jak jest żeby wypchnąć to później nieraz nikogo nie było żeby wrócić do domu.

Jak fajnie mają ci co mieszkają w płaskim terenie smile

27

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Bardzo mozliwe ze zle oddychasz podczas cwiczenia " występuje także podczas niedotlenienia". Dobrze jak bys przed cwiczeniami, cw. oddechowe porobil. Ziewanie może być spowodowane potrzebą wyrównania ciśnienia w czaszce lub dostarczeniem dodatkowej ilości tlenu, lecz  także pomaga wydalić z płuc nadmiar dwutlenku węgla.

Najważniejsze, to nie ćwiczyć na bezdechu, bo może dojść do dość gwałtownej reakcji ze strony układu krwionośnego.

28

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Kolejne cwiczenie - tym razem na triceps:

http://www.youtube.com/watch?v=zCfQ38WZX5I

29

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Oj mily masz -cenzura-, triceps masz...;] ja moge poarzyc, ale wierze ze wroci chociaz troszku;]

30

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Dzieki Rataj smile
nawet jak troche cos dziala to warto to cwiczyc bo z czasem na tyle sie wzmacnia, ze zaczyna byc na tyle silne ze staje sie funkcjonalne.
wiele miesiecy/lat zajelo mi dojscie do tego cwiczenia, a tak naprawde do wszystkich, ktorych tu wrzucilem filmiki...
Pamietam jak 6 lat temu nie bylem w stanie podniesc rak do gory siedzac. A ostatnio wyciskalem sztanga 40 kg.

31

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Dzięki Rataj smile
Hmm, mój problem jest nieco szerszy. Nie miałam wypadku, tylko choroba wpływająca na stawy uderzyła mi nietypowo w rdzeń kręgowy. Taki pech. Ludzie chorujący na to, co ja zwykle nie lądują na wózku. A ludzie na wózkach zwykle nie mają chorych stawów.
Co do ćwiczeń, to ćwiczę np. unoszenie się na rękach, żebym mogła się przenosić na łóżko.

32

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

No Mily troszku mnie pocieszyles, moze u mnie tez cos pusci, a napewno sie nie poddam, trzeba cwiczenia+czas+cierpliwosc, moga dac super rezultat;]

33

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

witam;]

chcialbym przedstawic moja rozpiske treningowa, moze ktos cos podlapie i skorzysta;]

PONIEDZIAŁEK
I sesja treningowa, ok. godz. 9.00, czas trwania – 60min.
- rece zgięte w lokciach i prostowanie rak w tyl [stymulacja tricepsu] , obciążenie 2kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x25
- wypady rak przod – tyl , obciążenie 2kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 4x12
- wyciskanie obciążników  z klatki piersiowej  - obciążenie 2kg. Serie 5x25
- rozciaganie tasmy T-B[srebrna] , na wysokości klatki piersiowej. Serie 5x15

II sesja treningowa, ok. godz. 16.00, czas trwania – 60min.
- cwiczenia z rehabilitantem.

WTOREK
I sesja treningowa, ok. godz. 9.00, czas trwania – 60min.
- cw. na biceps, naprzemienne uginanie ramion. Serie 5x25. Obciążenie 5kg.
- unoszenie ramion bokiem z obciążnikami. Serie 20,25,25,22,18. Obciążenie 5kg,
- wiosłowanie oburacz - obciążenie 5kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x25.
- unoszenie ramion przodem z obciążnikami, naprzemiennie - obciążenie 5kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 4x15
II sesja treningowa, ok. godz. 14.00 – ogolny rozruch, cw. wydolnościowe - cw. tabaty z pilka,[odbijanie pilki o sciane z 1kg obciążeniem na nadgarstkach]. Jazda wozkiem z obciążeniem itp.
III sesja treningowa, ok. godz. 20.00, czas trwania – 30- 45min.
- kaptur, cw. szrugsy - obciążenie 5kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x25,
- wiosłowanie oburacz - obciążenie 5kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x25,
- rozciaganie tasmy T-B[srebrna] , na wysokości klatki piersiowej. Serie 4x15.

ŚRODA
I sesja treningowa, ok. godz. 9.00, czas trwania – 60min.
- rece zgięte w lokciach i prostowanie rak w tyl [stymulacja tricepsu] , obciążenie 2kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x25
- wyciskanie obciążników  z klatki piersiowej  - obciążenie 2kg. Serie 5x25,
- rece wzdłuż tulowia i unoszenie rak na wysokość klatki piersiowej, trzymając 2-3s. Obciążenie 2kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 4x15
- izometryczne napinanie klatki z piłką.

II sesja treningowa, ok. godz. 16.00, czas trwania – 60min.
- cwiczenia z rehabilitantem.

CZWARTEK
I sesja treningowa, ok. godz. 9.00, czas trwania – 60min.
- cw. na biceps, naprzemienne uginanie ramion. Serie 5x25. Obciążenie 5kg.
- unoszenie ramion bokiem z obciążnikami. Serie 20,25,25,22,18. Obciążenie 5kg,
- wiosłowanie oburacz - obciążenie 5kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x25.

- unoszenie ramion przodem z obciążnikami, naprzemiennie - obciążenie 5kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 4x15
II sesja treningowa, ok. godz. 14.00 – ogolny rozruch, cw. wydolnościowe - cw. tabaty z pilka,[odbijanie pilki o sciane z 1kg obciążeniem na nadgarstkach]. Spięcia brzucha siedząc z rękoma na karku. Serie 4x15
III sesja treningowa, ok. godz. 20.00, czas trwania – 30- 45min.
- kaptur, cw. szrugsy - obciążenie 5kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x20,
- wiosłowanie oburacz - obciążenie 5kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x25,
- prostowanie ramion na triceps, serie 4x15
PIĄTEK
I sesja treningowa, ok. godz. 9.00, czas trwania – 60min.
- cw. na biceps, naprzemienne uginanie ramion. Serie 5x25. Obciążenie 5kg.
- cw. na klatke piersiowa, rece wzdłuż tulowia i ściąganie rak do klatki piersiowej.  Serie 5x25. Obciążenie 5kg,
-  rece zgięte w lokciach i prostowanie rak w tyl [stymulacja tricepsu] , obciążenie 2kg – obciążniki na nadgarstki. Serie 5x25
- wyciskanie obciążników  z klatki piersiowej  - obciążenie 2kg. Serie 3x25

II sesja treningowa, ok. godz. 16.00, czas trwania – 60min.
- cwiczenia z rehabilitantem.

SOBOTA
I sesja treningowa, ok. godz12.00, czas trwania – 30-45min.
- ogolne cwiczenia na wyciągu.

Kazda sesja treningowa jest poprzedzona cw rozciągającymi oraz rozgrzewka.

I  oczywiscie codziennie przed snidaniem, cw rozciagajace na materacu.

34

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Aha przy obciazeniu 2kg - czyli 2kg na kazda z rak, lacznie 4kg, obciaz.5kg, lacznie 10kg itp.;]

35

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Rataj , fajnie to wyglada smile
wydaje mi sie, ze moglys na miesnie, ktore funkcjonuja Ci normalnie (biceps, plecy, barki) sprobowac tez robic krotsze serie z wiekszymi ciezarami.

36

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

spoko, jest wszystko w planie, szukam wiekszych obciaznikow na allegro;]

37

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

kilka cwiczen, ktore pomoga urozmaicic trening:

http://www.youtube.com/watch?v=sY3Koz6Hm3g

z pilka lekarska:

http://www.youtube.com/watch?v=O21QJo1ahFY

38

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

bardzo polecam do cwiczen TRX Rip Trainer:

http://www.youtube.com/watch?v=K5EQWoJ6qqE

http://www.youtube.com/watch?v=YNrNmbnsN6s

39

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Bardzo fajnie opracowany zestaw prostych, samodzielnych ćwiczeń,
wspomagających serce i płuca oraz zwiększających elastyczność i ruchliwość stawów.

Trening bokserski na wózku - http://www.youtube.com/watch?v=Hy9oG27WGEc

zachęcam :-)