1

Temat: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Witam.
Jestem tetra o 1,5 roku, [c5-c6] [czucie, obrecz barkowa, triceps, bardzo slaby], wiadomo poczatek  po wypadku był bardzo ciezki, ok. 4mies w szpitalu. Nigdy nie załamałem się i nie zwątpiłem w siebie. Przed wypadkiem byłem aktywny sportowo, gralem ostro w pilke  i tez bawilem się w trenerke. Wiem co to jest wysilek i trening, po wypadku trenuje 2x wiecej, ciezko ćwiczę przy rehabilitacji, staram się być jak najbardziej aktywny.  Chciałbym w was także  ‘’zarazic’’ , moja werwa, checa i pociagiem do ćwiczeń i rehabilitacji. Chce się podzielic z chetnymi osobami cwiczeniami które same mogą samodzielnie wykonac w domu. Niektóre cw sa  podlapane  od innych , inne sam wymyśliłem. Dla chetnych mogę opracowac także plan treningowy.

Ja w ciagu dnia robie 3 sesje treningowe, rano, popołudniu, wieczorem, oprocz tego 3x w tyg mam rehabilitanta wtedy robie 2 sesje, rano i wieczorem. Staram się to wykonywac  6dni w tyg a w niedziele odpoczynek, jedynie rozciaganie i rozruch.

Dla wszystkich zainteresowanych co do ćwiczeń jakie by chcieli[sila, kondycja, wytrzymałość], proszę o pisanie na mail dawidr88@interia.pl lub odpowiedzi na forum.

Pozdrawiam

2

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Rataj - mysle, ze to bardzo dobry pomysl.
Mozewarto byloby wrzucac tu na forum rozne cwiczenia...

3

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Wiesz ja, jestem chetny, jesli ktos napisze co go interesuje to pomoge. Ale zeby cwiczenia daly efekt, potrzebna jest CHEC , CIERPLIWOSC i SAMOZAPARCIE;-]

4

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

http://www.youtube.com/watch?v=1CdwOe-5OaA

bardzo ciekwe cwiczonka na poczatek dnia, rozruch idealny, sam robie to rano;-]

pozdrawiam

5

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Bardzo fajne cwiczenia, robie czesc z nich smile
Dla wszystkich osob z ograniczonym chwytem polecam:

http://www.klubfitness.pl/haki-podciaga … =316_50036

uzywam na silowni jak robie trening plecow .

6

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Mam podobne haki z Olimpu;] do cwiczen na wyciagu sa pomocne.

http://allegro.pl/marbo-semi-pro-wyciag … 31354.html
bardzo fajny wyciag, sam kupilem, polecam.

7

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

niezly ten wyciag smile

Ciesze sie, z powstal ten watek.

8

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Cieszy mnie to takze;-] lecz tylko we dwoch cos tu sie udzielamy;]

9

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

witajcie!!! Ja tez obserwuje ten wątek,jestem od nie dawna inwalidą i dopiero zaczynam czwiczyc,mam motywacje dzieki czwiczeniom potrawie wiele zeczy sam zrobic. Jestem po urazie kregosłupa na odcinku C7 i jestem parusem. Czwiczenia jakie by mnie interesowały to cos na kondycje bo u mnie to lipa szybko sie mecze, i niedaje jeszcze rady jak są jakies podjazdy nie mam tyle sił by podjechac. Czwicze z ciezarkami,pierw robie mała rozgrzewkie cos podobnega jak na tym filmiku wyzej.Co sodzicie o tak zwanym treningu szwedzkim? POZDRAWIAM

10

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Rataj - we dwoch sie na razie udzielamy ale troche wiecej osob czyta smile wiec jest pozytek

grabos - ja nie slyszalem o treningu szwedzkim - moze cos przyblizysz?
a na kondycje polecam cwiczenia interwalowe (np 2 minuty intensywnego treningu i 30 s przerwy i tak przez np 15 minut). ja mam przyczepione takie gumy za soba ( http://www.bodylastics.com/allproducts/ ) i robie wymachy rekami do przodu (tak jak na poczatku tego filmu co wrzucil Rataj).
postaram sie nagrac film i go tu umiescic...

11 Ostatnio edytowany przez grabos (2012-03-10 10:02:35)

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

trening szwedzki to klasyczny trening wytrzymałosciowy, w którym wykonujemy ćwiczenia z niewielkim obciążeniem, w szybkim tempie przez określony czas.Każde z ćwiczen wykonujemy w trzech seriach, a każda seria trwa 1 minute, pomiedzy seriami robimy pól minuty przerwy, a pomiedzy ćwiczeniami przerwa trwa 2 min.Cwiczenia wykonujemy w szybkim tempie a cały trening trwa około 45 minut. Do tego treningu możemy wykorzystac np. drewniany kij.
To jest cos podobnego co trening interwałowy tylko że ćwiczymy z kijem.

12

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Witam

Otoz trening szwedzki to nic innego jak trening wytrzymałościowy, w którym wykonujemy ćwiczenia z niewielkim obciążeniem, w szybkim tempie przez określony czas.

Czyli na moim przykladzie trening szwedzki do cw. kondycyjnych wykorzystuje tak;
1.wszelkiego rodzaju wznosy rak
- unoszenie RR prostych przodem[oburacz] w górę,
-unoszenie RR prostych przodem[naprzemian] w górę,
-unoszenie RR prostych bokiem w górę,
2. wypady rak;
- rece zgiete w lokciach na wysokosci klatkli piersiowej i wypady [naprzemian] rak w przod,
-rece zgiete w lokciach na wysokosci klatkli piersiowej i wypady [naprzemian] rak w gore,
-rece zgiete w lokciach na wysokosci klatkli piersiowej i wypady [oburacz] rak w gore- tak jakbys sztange wyciskal
3. wypady rak w tyl[sciaganie lopatek]
- rece przed soba i sciagamy je jak najdalej do tylu tak aby lopatki jak najbardziej pracowaly.

Te cwiczenia pod katem kondycyjnym nalezy wykonywac z obciazeniem od 0,5kg do gora 2kg. Mozna tez stosowac te cw. pod katem silowym z wiekszym obciaeniem serimi[12,15,20,17,15].

Bardzo dobrymi cw.kondycyjnymi ktore ja sobie chwale jest tak jak wspomnial Mily cw z tasmami T-B , rozciaganie, wypady wznosy itp. Dobre tez na kondyche jest ten areobik z tego filmiku ktory dodalem. Cw z pilka, jak i lekarska tak i do siatki, ja np podjezdzam pod sciane i odbijam seriami 5x25, po kazdej seri zwiekszam odleglosc wozka od sciany.

A juz najlepszym cw na kondycje jest JEZDZENIE NA WOZKU, DUZO, DUZO JEZDZIC NA WOZKU. Ja akurat w domu mam duzy salon i wsune sobie fotel i jezdze kolka, takze daje sobie obciazenie na kolana [10kg] i zapier... Ale zdaje sobie tez sprawe ze niekazdy ma warunki. Odpoczynek tez jest bardzo wazny pamietajcie o nim, lepiej nie dotrenowac niz przetrenowac.

Tutaj dolanczam tez linka z fajna broszurka z cwiczeniami, kazdy cos wybierze http://www.far.malopolska.zax.pl/pdf/Br … ycyjne.pdf

Pozdrawiam.
Jak cos to piszcie z checia doradze, pomoge.

13

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Udalo mi sie nagrac kilka filmow z cwiczeniem. Latwiej pokazac cwiczenia niz je opisywac.

Cwiczenie na plecy:

http://www.youtube.com/watch?v=voo_EyXZmwU

14

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Skrety tulowia:

http://www.youtube.com/watch?v=YjxNp2T8hRU

15

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

jeszcze cos na brzuch:

http://www.youtube.com/watch?v=VhWNzg5K4No

16

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

super filmiki;]

musimy zlapac lepszy kontakt;]

17

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Dziekuje Rataj!

smile koniecznie. A Ty w jakim rejonie mieszkasz?

18

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Okolice Oswiecimia. A fb masz?

19

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Zazdroszczę samozaparcia ;/ ja łapie przeważnie zapał 2tygodnie w roku, sam sobie pluje w twarz z tego powodu.
Nie nawidzę ćwiczeć biernie i tylko jeźdząc handbike ćwiczę.
I jak już zacznę ćwiczyć to do całkowitego wyczerpania, i taki tydzień ćwiczeń i jestem tak osłabiony że przestaję ćwiczyć, najpierw mówiąc że na 2dni, ale u mnie jest tak często że jak przestanę to koniec. ;

Urodziłem sie w niedziele pewnie tu powód ;.
Nie mam motywacji, bo co z tego że pewnie po 15latach chodziłbym o kulach bo nawet nie ćwicząc mam lekkie ruchy nóg, jak mam wykształcenie podstawowe i jestem przysłowiowym idiotą co pewnie już zauważyliście ; i z takimi warunkami i tak nic nie osiągnę. Znam się tylko na kompie, i na pewno nie chodzi tu o prace w exelu bo przy nim zasnołbym pracując.

Problemem tu jest też to że jak człowieka nie stać na jedzenie dające energie to nawet nie ćwicząc jestem zmęczony, a jak ćwiczę to dosłownie przysypiam.
4-5 godziny na handbike tak mnie wyczerpuję że muszę przed zejściem na ławkę o tej samej wysokośći zjeść i się napić bo nie dałbym rady zejść.
A mam taką słabą kondycję że nawet na prostej przejadę z 200 metrów i staję 10sekund i dalej ruszam i tak na raty do 30km.

20

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Wiesz, najwazniejsze to poukladac sobie w glowie, jesli dlugo nie cwiczyles i nagle zaczniesz ostro napier.. to szybko sie ''spalisz'', nie tylko dotyczy to nas zlamasow , ale takze sprawne osoby. Pudzian odrazu nie podnosil 300kg. Musisz cwiczyc powoli ale systematycznie i z czasem zwieszac obciazenie. Na poczatku 2x w tyg, i potem czesciej. Moge ci ulozyc poczatkowy plan treningowy jak chcesz? Ja wychodze z zalozenia, ze co mi da brak cwiczen.. NIC, wiec cwicze na calego, widze efekty i to jeszcze bardziej mnie nakreca i z Toba WELSKI TETRA tez tak bedzie;-] wszystko bedzie ok , trzeba bylko byc ''dont wory, by happy'';-]

pozdro

21

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

A co z przećwiczeniem, naciągnięciem itd.?
Może podpowiedziałbyś, jak usuwać skutki ćwiczeń?
Nigdy nie miałam takich problemów, a tu jak całe napięcia generuję w jednej części ciała, jak do podniesienia się potrzebuję zmęczyć nadgarstki (a te mam słabe)...
Nagle pojawiły mi się jakieś, wcześniej totalnie abstrakcyjne i nieistniejące, problemy...

22

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Witam.

Marto, otoz po pierwsze trzeba nie doprowadzac do przetrenowania, najgorzej jest przecwiczyc miesien i doprowadzic do stanu zapalnego. Usuwac skutki cwiczen, rozumiem ze chodzi o te negatywne skutki cwiczen?

Jesli chodzi o samo przecwiczenie to najlepszym lekarstwem jest ODPOCZYNEK! Wazna jest takze suplmentacja, podczas cwiczen. Ja osobiscie przed i po cwiczeniach zazywam BCAA, czyli rozgalezione aminokwasy ktore dodatkowo odzywiaja i uzupelniaja w energie miesnie. Pomagaja im w procesie budulcowym, jak i regeneracyjnym.

A jesli problem tkwi w nadciagnieciu miesnia to zaprzestań wykonywania czynności, które wywołały u ciebie naciągnięcie miesnia. Dobrze dzialaja zimne i cieple oklady. Na poczatek zastosuj zimny oklad przez 20min z 5minutowymi przerwai, odczekaj pol godz i znow to samo. Na nastepny dzien mozesz stosowac naprzemian zimne i cieple oklady. Na 20 min daj cieply oklad po 30min zastosuj na 20min zimny oklad. Na ok 3 dni staraj sie na max odciazyc obolaly miesien. Mozesz tez stosowac roznego typu masci zawierajace ibuprofen.Gdy po kilku dnach zaczynasz czuc się lepiej, zaczni jbardzo powoli rozciągać mięsien[aby nie doprowadzic do bolu]. Rozciąganie ich przyspieszy krazenie, co zdecydowanie pomaga w procesie leczenia.

A z czym dokladnie masz problem?

pozdrawiam

23

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Aha, dobra jest tez elektrostymulacja TENS i FES.

24

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Hmm, z nadgarstkami na przykład... Mam objawy przećwiczenia, jak ja naprawdę nie przesadzam. Po prostu mam je za słabe... I z obręczą barkową.
Może podasz mi jakieś ćwiczenia na rozciąganie, żebym mogła nimi robić... cokolwiek sad

25

Odp: Cwiczenia dla tetra i nie tylko.

Witam Martus.

Wazne, zeby przed kazdymi cwiczeniami byla dobra rozgrzewka. By zastane miesnie odrazu nie poddawac naglemu wysilkowi. Otoz podam ci kilka cwiczen rozciagajacych i rozgrzewajacych miesnie przed zalozonymi cwiczeniami, ktore sam wykonuje;

1. Zginanie i prostowanie palców.
2. Zginanie i prostowanie nadgarstka.
3. Krążenie nadgarstkiem.
4. Dłonie splecione, łokcie złączone, krążenie nadgarstków.
5. P.w. jw. – ruchy nadgarstków w prawo – w lewo – w górę – w dół.
6. P.w. jw. – rotacja przedramion w prawo i w lewo.
7. P.w. RR wzdłuż tułowia – unoszenie, barków w górę.
8. P.w. RR wzdłuż tułowia, wypychanie barków wprzód i w tył.
9. P.w. RR wzdłuż tułowia, krążenia barkami w przód i w tył.
10. P.w. RR wzdłuż tułowia, naprzemienne krążenia barków w przód i w tył.
11. RR w bok – krążenie od małych do dużych kółek, w przód i w tył na przemian.
12. RR w bok – krążenie od dużych do małych kółek, w przód i tył na przemian.

Te i inne cwiczonka sa na stronie FAR-u. Wczesniej dodalem filmik, dobry na pranna rozgrzewke, sproboj tez z tym http://www.youtube.com/watch?v=1CdwOe-5OaA.

Na bolace miesnie, stawy dobra jest krioterapia, lub poprostu odpocznij z tydzien i tylko lekko sie rozciagaj.

Przyczyna przemeczenia, bolow miesni itp moze byc zaleganie moczu w pecherzu lub bakteria w nim.

A jakie cwiczenia wykonujesz?

w razie czego pytaj, odpowiem;]

pozdrawiam