Poszlo;]

52

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Witam Martus.

Wazne, zeby przed kazdymi cwiczeniami byla dobra rozgrzewka. By zastane miesnie odrazu nie poddawac naglemu wysilkowi. Otoz podam ci kilka cwiczen rozciagajacych i rozgrzewajacych miesnie przed zalozonymi cwiczeniami, ktore sam wykonuje;

1. Zginanie i prostowanie palców.
2. Zginanie i prostowanie nadgarstka.
3. Krążenie nadgarstkiem.
4. Dłonie splecione, łokcie złączone, krążenie nadgarstków.
5. P.w. jw. – ruchy nadgarstków w prawo – w lewo – w górę – w dół.
6. P.w. jw. – rotacja przedramion w prawo i w lewo.
7. P.w. RR wzdłuż tułowia – unoszenie, barków w górę.
8. P.w. RR wzdłuż tułowia, wypychanie barków wprzód i w tył.
9. P.w. RR wzdłuż tułowia, krążenia barkami w przód i w tył.
10. P.w. RR wzdłuż tułowia, naprzemienne krążenia barków w przód i w tył.
11. RR w bok – krążenie od małych do dużych kółek, w przód i w tył na przemian.
12. RR w bok – krążenie od dużych do małych kółek, w przód i tył na przemian.

Te i inne cwiczonka sa na stronie FAR-u. Wczesniej dodalem filmik, dobry na pranna rozgrzewke, sproboj tez z tym http://www.youtube.com/watch?v=1CdwOe-5OaA.

Na bolace miesnie, stawy dobra jest krioterapia, lub poprostu odpocznij z tydzien i tylko lekko sie rozciagaj.

Przyczyna przemeczenia, bolow miesni itp moze byc zaleganie moczu w pecherzu lub bakteria w nim.

A jakie cwiczenia wykonujesz?

w razie czego pytaj, odpowiem;]

pozdrawiam

53

(53 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

otoz to bulinka;] a Jarcys a ty mi nie pisz co jest niezgodne z prawem bo nie wiesz o jakie kombinowanie mi chodzi;D Jak ktos chce to wygra, tylko trzeba chciec i walczyc o swoje.

54

(53 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Jarcys jesli uwazasz ze ''Prowadzenie takiej polemiki na forum - zachwalając różne marki powinna być zabroniona.'' to po co to czytasz???;D Nawinolem ten temat bo poprostu bylem ciekaw opinni i tyle. A co do kasy no to zdzieraja pieknie, ale jak ktos pokombinuje to ogarnie to na plus dla siebie;-]

pozdro

55

(53 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

otoz to , 17tys to lekka przesada,lekkie przegiece.

56

(53 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

ok,dzieki pawell.

a co sadzicie o slawnym ''x-ksie'', slszalem , ze nie wart tych pieniedzy...

57

(53 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

No tak, z tym sie zgadzam, duza w tym kwestia gustu i indywidualnych upodoban.Ja narazie na swa urocza pantherke nie narzekam;]

58

(53 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Slyszalem , ale tylko ze jest taka firma ktora zajmuje sie produkcja wozkow.. przyblizysz cos na temat tej firmy?

59

(53 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Witam.

Chcialbym poznac wasze opinie na temat roznych rodzajow aktywnych wozkow, jakiego rodzaju firmy i modele rekomendujecie, plusy minusy itp. Kazdy z nas przed zakupem wozka zadaje sobie pytanie, Panthera???, GTM???, czy moze TiLite, Kuschall???

Ja osobiscie mam Pantherke S2Large-Lite, to moj pierwszy wozek, bo ja dop. 1,5 po wypadku jestem...

pozdrawiam;-]

milo bedzie jak zauwaze jakikolwiek odzew;-]

60

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Aha, dobra jest tez elektrostymulacja TENS i FES.

61

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Witam.

Marto, otoz po pierwsze trzeba nie doprowadzac do przetrenowania, najgorzej jest przecwiczyc miesien i doprowadzic do stanu zapalnego. Usuwac skutki cwiczen, rozumiem ze chodzi o te negatywne skutki cwiczen?

Jesli chodzi o samo przecwiczenie to najlepszym lekarstwem jest ODPOCZYNEK! Wazna jest takze suplmentacja, podczas cwiczen. Ja osobiscie przed i po cwiczeniach zazywam BCAA, czyli rozgalezione aminokwasy ktore dodatkowo odzywiaja i uzupelniaja w energie miesnie. Pomagaja im w procesie budulcowym, jak i regeneracyjnym.

A jesli problem tkwi w nadciagnieciu miesnia to zaprzestań wykonywania czynności, które wywołały u ciebie naciągnięcie miesnia. Dobrze dzialaja zimne i cieple oklady. Na poczatek zastosuj zimny oklad przez 20min z 5minutowymi przerwai, odczekaj pol godz i znow to samo. Na nastepny dzien mozesz stosowac naprzemian zimne i cieple oklady. Na 20 min daj cieply oklad po 30min zastosuj na 20min zimny oklad. Na ok 3 dni staraj sie na max odciazyc obolaly miesien. Mozesz tez stosowac roznego typu masci zawierajace ibuprofen.Gdy po kilku dnach zaczynasz czuc się lepiej, zaczni jbardzo powoli rozciągać mięsien[aby nie doprowadzic do bolu]. Rozciąganie ich przyspieszy krazenie, co zdecydowanie pomaga w procesie leczenia.

A z czym dokladnie masz problem?

pozdrawiam

62

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Wiesz, najwazniejsze to poukladac sobie w glowie, jesli dlugo nie cwiczyles i nagle zaczniesz ostro napier.. to szybko sie ''spalisz'', nie tylko dotyczy to nas zlamasow , ale takze sprawne osoby. Pudzian odrazu nie podnosil 300kg. Musisz cwiczyc powoli ale systematycznie i z czasem zwieszac obciazenie. Na poczatku 2x w tyg, i potem czesciej. Moge ci ulozyc poczatkowy plan treningowy jak chcesz? Ja wychodze z zalozenia, ze co mi da brak cwiczen.. NIC, wiec cwicze na calego, widze efekty i to jeszcze bardziej mnie nakreca i z Toba WELSKI TETRA tez tak bedzie;-] wszystko bedzie ok , trzeba bylko byc ''dont wory, by happy'';-]

pozdro

63

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Okolice Oswiecimia. A fb masz?

64

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

super filmiki;]

musimy zlapac lepszy kontakt;]

65

(3 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

no to super;]

66

(3 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Witam

Czy jako tetra c5-c6 , moge wspolzyc z kobieta? Mam dziewczyne, jestem poltora roku po wypadku i chcialbym sprobowac wraz z nia ten pierwszy raz po wypadku. Czy jesdtem w stanie? Mam cewnik zewnetrzny. Z gory dziekuije za pomoc i porady.

pozrawiam

67

(157 odpowiedzi, napisanych Aktywna Rehabilitacja)

dzwon do FAR-u w twoim regionie.

Na YT znajdziesz od -cenzura-.. filmikow o przesiadaniu sie itp.

pozdrawiam

69

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Witam

Otoz trening szwedzki to nic innego jak trening wytrzymałościowy, w którym wykonujemy ćwiczenia z niewielkim obciążeniem, w szybkim tempie przez określony czas.

Czyli na moim przykladzie trening szwedzki do cw. kondycyjnych wykorzystuje tak;
1.wszelkiego rodzaju wznosy rak
- unoszenie RR prostych przodem[oburacz] w górę,
-unoszenie RR prostych przodem[naprzemian] w górę,
-unoszenie RR prostych bokiem w górę,
2. wypady rak;
- rece zgiete w lokciach na wysokosci klatkli piersiowej i wypady [naprzemian] rak w przod,
-rece zgiete w lokciach na wysokosci klatkli piersiowej i wypady [naprzemian] rak w gore,
-rece zgiete w lokciach na wysokosci klatkli piersiowej i wypady [oburacz] rak w gore- tak jakbys sztange wyciskal
3. wypady rak w tyl[sciaganie lopatek]
- rece przed soba i sciagamy je jak najdalej do tylu tak aby lopatki jak najbardziej pracowaly.

Te cwiczenia pod katem kondycyjnym nalezy wykonywac z obciazeniem od 0,5kg do gora 2kg. Mozna tez stosowac te cw. pod katem silowym z wiekszym obciaeniem serimi[12,15,20,17,15].

Bardzo dobrymi cw.kondycyjnymi ktore ja sobie chwale jest tak jak wspomnial Mily cw z tasmami T-B , rozciaganie, wypady wznosy itp. Dobre tez na kondyche jest ten areobik z tego filmiku ktory dodalem. Cw z pilka, jak i lekarska tak i do siatki, ja np podjezdzam pod sciane i odbijam seriami 5x25, po kazdej seri zwiekszam odleglosc wozka od sciany.

A juz najlepszym cw na kondycje jest JEZDZENIE NA WOZKU, DUZO, DUZO JEZDZIC NA WOZKU. Ja akurat w domu mam duzy salon i wsune sobie fotel i jezdze kolka, takze daje sobie obciazenie na kolana [10kg] i zapier... Ale zdaje sobie tez sprawe ze niekazdy ma warunki. Odpoczynek tez jest bardzo wazny pamietajcie o nim, lepiej nie dotrenowac niz przetrenowac.

Tutaj dolanczam tez linka z fajna broszurka z cwiczeniami, kazdy cos wybierze http://www.far.malopolska.zax.pl/pdf/Br … ycyjne.pdf

Pozdrawiam.
Jak cos to piszcie z checia doradze, pomoge.

70

(2 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

dzieki;]

71

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Cieszy mnie to takze;-] lecz tylko we dwoch cos tu sie udzielamy;]

72

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Mam podobne haki z Olimpu;] do cwiczen na wyciagu sa pomocne.

http://allegro.pl/marbo-semi-pro-wyciag … 31354.html
bardzo fajny wyciag, sam kupilem, polecam.

witam
ja jestem tetra c5-c6, 1,5 roku po wypadku, jak by to u mnie z tymi rzeczami wygladalo?

74

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

http://www.youtube.com/watch?v=1CdwOe-5OaA

bardzo ciekwe cwiczonka na poczatek dnia, rozruch idealny, sam robie to rano;-]

pozdrawiam

75

(38 odpowiedzi, napisanych Ogólnie)

Wiesz ja, jestem chetny, jesli ktos napisze co go interesuje to pomoge. Ale zeby cwiczenia daly efekt, potrzebna jest CHEC , CIERPLIWOSC i SAMOZAPARCIE;-]